Web shop - trgovina
    Menu Close

    Prava potrošača

     

    PRAVA KUPCA SUKLADNO ZAKONU ZA ZAŠTITU POTROŠAČA

    ENMON d.o.o. štiti prava potrošača pri kupnji proizvoda iz njegovog asortimana te svojom kupcima u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača omogućava podnošenje pisanog prigovora te jednostrani raskid ugovora.

    PISANI PRIGOVOR

    Kupac može podnijeti pisani prigovor:

    • u poslovnim prostorijama odnosno prodajnom prostoru ENMON d.o.o.
    • putem pošte na adresu ENMON d.o.o., ulica Jablanova 36A, 31000 Osijek

    Djelatnici društva ENMON d.o.o. će bez odgađanja u pisanom obliku potvrditi primitak prigovora.

    ENMON d.o.o. će u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora u pisanom obliku, putem pošte ili elektroničke pošte, odgovoriti na prigovor kupca, jasno se izjašnjavajući prihvaća li osnovanost prigovora.

    JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA

    Kupac ima pravo, ne navodeći razloge za to, jednostrano raskinuti ugovor sklopljen izvan poslovnih prostorija ili sklopljen na daljinu od dana njegova sklapanja, a najkasnije u roku od 14 dana.

    U slučaju sklapanja ugovora o kupoprodaji, rok od 14 dana započinje teći od dana kada je kupcu ili trećoj osobi određenoj od strane kupca, a koja nije prijevoznik, roba koja čini predmet ugovora predana u posjed.

    Ako je jednom narudžbom naručio više komada robe koji trebaju biti isporučeni odvojeno odnosno ako je riječ o robi koja se dostavlja u više komada ili više pošiljki, rok iz stavka 1. ovoga članka započinje teći od dana kada je kupcu ili trećoj osobi određenoj od strane kupca, a koja nije prijevoznik, predan u posjed zadnji komad ili zadnja pošiljka robe.

    Ako je ugovorena redovita isporuka robe kroz određeni period, rok od 14 dana započinje teći od dana kada je kupcu ili trećoj osobi određenoj od strane kupca, a koja nije prijevoznik, predan u posjed prvi komad ili prva pošiljka robe.

    Kupac je dužan prije isteka roka za jednostrani raskid ugovora obavijestiti ENMON d.o.o. o svojoj odluci da raskine ugovor, i to putem obrasca za jednostrani raskid ugovora.

    Ako kupac jednostrano raskida ugovor, obrazac za jednostrani raskid treba ispuniti i poslati ENMON d.o.o. elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte 

    office.hr@enmongroup.com.

    ENMON d.o.o. će bez odgađanja, dostaviti kupcu potvrdu o primitku izjave o raskidu. Izjavu o raskidu ugovora kupac je dužan poslati prije isteka roka od 14 dana za raskid ugovora .

    ZAKONSKA PRAVA KUPCA U SLUČAJU MATERIJALNIH NEDOSTATAKA PROIZVODA IZ PRODAJNOG ASORTIMANA

    ENMON d.o.o. odgovara za materijalne nedostatke stvari koje je ona imala u trenutku prijelaza rizika na kupca, bez obzira je li mu to bilo poznato.

    ENMON d.o.o. odgovara i za one materijalne nedostatke koji se pojave nakon prijelaza rizika na kupca ako su posljedica uzroka koji je postojao prije toga.

    ENMON d.o.o. odgovara za materijalne nedostatke neovisno o tome je li ugovorom prenio ili se obvezao prenijeti kupcu stvar u vlasništvo, a kupac platio ili se obvezao platiti njezinu cijenu. Ako stvar treba instalirati ili montirati ENMON d.o.o. ili osoba za koju on odgovara, rizik prelazi na kupca u trenutku u kojem je dovršena instalacija odnosno montaža.

    Predmnijeva se da je svaki nedostatak stvari koji se pokazao u roku od jedne godine od trenutka prijelaza rizika postojao i u trenutku prijelaza rizika, osim ako ENMON d.o.o. dokaže suprotno ili suprotno proizlazi iz naravi stvari ili naravi nedostatka, a kod trgovačkih u razdoblju od šest mjeseci od trenutka prijelaza rizika.

    Materijalni nedostatak postoji:

    • ako stvar ne odgovara opisu, vrsti, količini i kvaliteti odnosno nema funkcionalnost, kompatibilnost, interoperabilnost i druge značajke kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,
    • ako stvar nije prikladna za bilo koju posebnu namjenu za koju je potrebna kupcu i s kojom je kupac upoznao ENMON d.o.o. najkasnije u trenutku sklapanja ugovora te u odnosu na koju je ENMON d.o.o. dao pristanak,
    • ako stvar nije isporučena sa svom dodatnom opremom i uputama, uključujući upute za instalaciju, kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji ili
    • ako stvar nije isporučena s ažuriranjima kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,
    • ako stvar nije prikladna za upotrebu u svrhe za koje bi se stvar iste vrste uobičajeno koristila, uzimajući u obzir sve propise Europske unije i propise Republike Hrvatske, tehničke standarde ili, ako takvih tehničkih standarda nema, primjenjive kodekse ponašanja u određenom području ako oni postoje,
    • ako stvar ne odgovara kvaliteti i opisu uzorka ili modela koji je ENMON d.o.o. stavio na raspolaganje kupcu prije sklapanja ugovora,
    • ako stvar nije isporučena s dodatnom opremom, uključujući ambalažu, upute za instalaciju ili druge upute, čiji primitak kupac može razumno očekivati,
    • ako stvar ne odgovara količini ili nema ona svojstva i druge značajke, uključujući one koje se odnose na trajnost, funkcionalnost, kompatibilnost i sigurnost, koji su uobičajeni za stvar iste vrste i koje kupac može razumno očekivati s obzirom na prirodu stvari te uzimajući u obzir sve javne izjave koje su dali ENMON d.o.o. ili druge osobe u prethodnim fazama lanca transakcija, uključujući proizvođača, ili koje su dane u njihovo ime, osobito u oglašavanju ili označivanju,
    • ako je stvar nepravilno instalirana odnosno montirana, a usluga instalacije odnosno montaže čini dio ugovora o kupoprodaji i obavio ju je ENMON d.o.o. ili osoba za koju on odgovara ili
    • ako je stvar za koju je bilo predviđeno da je instalira odnosno montira kupac nepravilno instalirana odnosno montirana od strane kupca, a nepravilna instalacija odnosno montaža posljedica je nedostatka u uputama koje je dostavio ENMON d.o.o.

    Prodavatelja ENMON d.o.o. ne obvezuju izjave iz točke 8. ako dokaže da nije znao niti je mogao znati za tu izjavu, ili da je do trenutka sklapanja ugovora javna izjava bila ispravljena na jednak ili usporediv način kao i kada je dana, ili da ta javna izjava nije mogla utjecati na donošenje odluke o kupnji.

    Nedostaci iz točaka 5. do 10 . ovoga članka ne postoje ako je, u trenutku sklapanja ugovora, kupac bio posebno obaviješten da određeno obilježje stvari odstupa od kriterija koji se koriste za određivanje nedostataka navedenih u tim točkama i ako je kupac to izričito i zasebno prihvatio prilikom sklapanja ugovora.

    ENMON d.o.o. ne odgovara za nedostatke ako su u trenutku sklapanja ugovora bili poznati kupcu ili mu nisu mogli ostati nepoznati. Ali ENMON d.o.o. odgovara i za nedostatke koje je kupac mogao lako opaziti ako je izjavio da stvar nema nikakve nedostatke ili da stvar ima određena svojstva ili odlike.

    Kupac je dužan primljenu stvar na uobičajeni način pregledati ili je dati na pregled, čim je to prema redovitom tijeku stvari moguće, i o vidljivim nedostacima obavijestiti ENMON d.o.o. u roku od 8 (osam) dana, inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.

    Kad je pregled izvršen u nazočnosti obiju strana, kupac je dužan svoje primjedbe zbog vidljivih nedostataka priopćiti ENMON d.o.o. odmah, inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.

    Kod potrošačkih ugovora potrošač kao kupac nije obvezan pregledati stvar niti je dati na pregled, ali je obvezan obavijestiti ENMON d.o.o. o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od 2 (dvije) godine od prijelaza rizika na potrošača.

    Kad se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti ENMON d.o.o. u roku od 2 (dva) mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio.

    ENMON d.o.o. ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto proteknu dvije godine od predaje stvari.

    Kad je zbog nekog nedostatka došlo do popravka stvari, isporuke druge stvari, zamjene dijelova i slično, rokovi za vidljive i skrivene nedostatke počinju teći od predaje popravljene stvari, izvršene zamjene dijelova i slično.

    U obavijesti o nedostatku stvari kupac nije dužan potanje opisati nedostatak i pozvati ENMON d.o.o. da pregleda stvar, osim ako se radi o trgovačkom ugovoru.

    Kupac ne gubi pravo da se pozove na neki nedostatak i kad nije ispunio svoju obvezu da stvar pregleda bez odgađanja, ili obvezu da u određenom roku obavijesti ENMON d.o.o. o postojanju nedostatka, a i kad se nedostatak pokazao tek nakon proteka dvije godine, ako je taj nedostatak bio poznat ENMON d.o.o. ili mu nije mogao ostati nepoznat.

    Kupac koji je pravodobno i uredno obavijestio ENMON d.o.o. o nedostatku ovlašten je:

    1) zahtijevati od ENMON d.o.o. uklanjanje nedostatka,

    2) zahtijevati od ENMON d.o.o. predaju druge stvari bez nedostatka,

    3) zahtijevati razmjerno sniženje cijene,

    4) izjaviti da raskida ugovor.

    U svakom od gore navdenih slučajeva kupac ima pravo i na popravljanje štete prema općim pravilima o odgovornosti za štetu, uključujući i štetu koju je zbog nedostatka stvari pretrpio na drugim svojim dobrima.

    Prilikom ostvarivanja prava na uklanjanje nedostatka kupac ima pravo izbora između popravka i zamjene stvari, osim ako bi odabrani način uklanjanja nedostatka bio nemoguć ili ako bi njime u odnosu na drugi način uklanjanja nedostatka ENMON d.o.o. nastali nerazmjerni troškovi uzimajući u obzir sve okolnosti, a osobito vrijednost stvari bez nedostatka, značaj nedostatka i pitanje može li se popravak odnosno zamjena obaviti bez znatnih neugodnosti za kupca.

    ENMON d.o.o. je ovlašten odbiti uklanjanje nedostatka ako su popravak i zamjena nemogući ili bi mu time bili prouzročeni nerazmjerni troškovi uzimajući u obzir sve okolnosti, a osobito vrijednost stvari bez nedostatka, značaj nedostatka i pitanje može li se popravak odnosno zamjena obaviti bez znatnih neugodnosti za kupca.

    Kupac ima pravo na sniženje cijene ili na raskid ugovora tek ako ENMON d.o.o. nije uklonio nedostatak, ili je to odbio učiniti ili nije uklonio nedostatak tako što je stvar preuzeo od kupca i snosio troškove preuzimanja odnosno nije instaliranu / montiranu stvar uklonio i instalirao odnosno montirao zamjensku ili popravljenu stvar ili snosio troškove tog uklanjanja i instalacije odnosno montaže, ako nedostatak postoji unatoč pokušaju ENMON d.o.o. da ga ukloni odnosno ako je ENMON d.o.o. izjavio da neće ukloniti nedostatak ili iz okolnosti očito proizlazi da neće ukloniti nedostatak u razumnom roku ili bez znatnih neugodnosti za kupca te ako je nedostatak tako ozbiljan da opravdava trenutačno sniženje cijene ili raskid ugovora.

    Kupac ima pravo uskratiti plaćanje bilo kojeg nepodmirenog dijela cijene sve dok ENMON d.o.o. ne ispuni svoje obveze po osnovi odgovornosti za materijalne nedostatke.

    Ako je nedostatak neznatan, kupac nema pravo na raskid ugovora, ali mu pripadaju druga prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke uključujući i pravo na popravljanje štete.

    Troškove otklanjanja nedostatka i predaje druge stvari bez nedostatka snosi ENMON d.o.o.

    Popravak ili zamjena stvari s nedostatkom provode se besplatno, u razumnom roku od trenutka kada je kupac obavijestio ENMON d.o.o. o nedostatku te bez znatnih neugodnosti za kupca uzimajući u obzir prirodu stvari i svrhu za koju je kupcu ta stvar bila potrebna.

    Prilikom popravka ili zamjene kupac je obvezan staviti stvar na raspolaganje ENMON d.o.o., a ENMON d.o.o. ju je obvezan preuzeti i snositi troškove preuzimanja.

    Ako je stvar s nedostatkom, koja je bila instalirana odnosno montirana na način koji je u skladu s njezinom prirodom i namjenom prije nego što se nedostatak pojavio, potrebno popraviti ili zamijeniti, obveza uklanjanja nedostatka uključuje obvezu uklanjanja stvari s nedostatkom i instalaciju odnosno montažu zamjenske ili popravljene stvari ili obvezu snošenja troškova tog uklanjanja i instalacije odnosno montaže.

    U slučaju zamjene stvari potrošač nije dužan platiti za uobičajenu upotrebu zamijenjene stvari tijekom razdoblja prije njezine zamjene.

    Ako kupac ne dobije zahtijevano ispunjenje ugovora u razumnom roku, zadržava pravo raskinuti ugovor ili sniziti cijenu.

    Kupac može raskinuti ugovor samo ako je prethodno dao ENMON d.o.o. naknadni primjereni rok za ispunjenje ugovora.

    Kupac može raskinuti ugovor i bez ostavljanja naknadnog roka ako mu je ENMON d.o.o. nakon obavijesti o nedostacima priopćio da neće ispuniti ugovor ili ako iz okolnosti konkretnog slučaja očito proizlazi da ENMON d.o.o. neće moći ispuniti ugovor ni u naknadnom roku, kao i u slučaju kad kupac zbog zakašnjenja ENMON d.o.o. ne može ostvariti svrhu radi koje je sklopio ugovor.

    Ako bi način uklanjanja nedostatka, odnosno predaja druge stvari bez nedostatka imao za posljedicu znatne neugodnosti za kupca, on ima pravo raskinuti ugovor ili zahtijevati razmjerno sniženje cijene.

    Ako ENMON d.o.o. u naknadnom roku ne ispuni ugovor, on se raskida po samom zakonu, ali ga kupac može održati ako bez odgađanja izjavi ENMON d.o.o. da ugovor održava na snazi.

    Isto vrijedi i u slučaju ispunjenja s nedostatkom obveze kod koje je ispunjenje u određenom roku bitan sastojak ugovora.

    Ako ENMON d.o.o. u naknadnom razumnom roku ne ispuni potrošački ugovor, potrošač je ovlašten izjaviti da se ugovor raskida.

    Kad samo dio predane stvari ima nedostatke ili kad je predan samo dio stvari, odnosno manja količina od ugovorene, kupac može raskinuti ugovor samo u pogledu dijela koji ima nedostatke, ili samo u pogledu dijela ili količine što nedostaju.

    Kupac može raskinuti cijeli ugovor samo ako ugovorena količina ili predana stvar čini cjelinu, ili ako kupac inače ima opravdan interes da primi ugovorenu stvar ili količinu u cjelini.

    Kad je jednim ugovorom i za jednu cijenu prodano više stvari ili jedna skupina stvari, pa samo neke od njih imaju nedostatke, kupac može raskinuti ugovor samo u pogledu tih stvari, a ne i ostalih.

    Međutim, ako one čine jednu cjelinu tako da bi njihovo razdvajanje bilo štetno, ili se od kupca ne može očekivati da će zadržati samo stvar koja nema nedostatak, kupac može raskinuti cijeli ugovor.

    Kupac gubi pravo da raskine ugovor zbog nedostatka stvari kad mu je nemoguće vratiti stvar ili je vratiti u stanju u kojem ju je primio.

    Ipak kupac može raskinuti ugovor zbog nekog nedostatka stvari ako je stvar potpuno ili djelomično propala ili oštećena zbog nedostatka koji opravdava raskid ugovora, ili zbog nekog događaja koji ne potječe od njega niti od neke osobe za koju on odgovara.

    Isto vrijedi ako je stvar potpuno ili djelomično propala ili oštećena pri ispunjenju obveze kupca da pregleda stvar, ili ako je kupac prije nego što je otkriven nedostatak potrošio ili izmijenio jedan dio stvari u tijeku njezine redovite uporabe te ako je oštećenje ili izmjena bez značenja.

    Kupac koji je zbog nemogućnosti da vrati stvar ili da je vrati u stanju u kojem ju je primio izgubio pravo da raskine ugovor, zadržava ostala prava koja mu daje zakon zbog postojanja nekog nedostatka.

    Kupac duguje ENMON d.o.o. naknadu za korist od stvari i kad mu je nemoguće vratiti je cijelu ili njezin jedan dio, a ugovor je ipak raskinut.

    Ako kupac raskine ugovor o kupoprodaji, kupac vraća stvar ENMON d.o.o. na trošak ENMON d.o.o.

    ENMON d.o.o. kupcu nadoknađuje cijenu plaćenu za stvar nakon što primi tu stvar ili od kupca primi dokaz da je stvar poslao natrag.

    Cijena se snižava prema odnosu između vrijednosti stvari bez nedostatka i vrijednosti stvari s nedostatkom, u vrijeme sklapanja ugovora.

    Kupac koji je postigao sniženje cijene zbog postojanja nekog nedostatka može raskinuti ugovor ili zahtijevati novo sniženje cijene ako se naknadno otkrije neki drugi nedostatak.

    Prava kupca koji je pravodobno obavijestio ENMON d.o.o. o postojanju nedostatka gase se nakon isteka dvije godine, računajući od dana odašiljanja obavijesti ENMON d.o.o., osim ako je prijevarom djelatnika ENMON d.o.o. kupac bio spriječen da ih ostvaruje.

    Međutim, kupac koji je pravodobno obavijestio ENMON d.o.o. o postojanju nedostataka može nakon proteka ovoga roka, ako još nije isplatio cijenu, zahtijevati da se cijena snizi ili da mu se naknadi šteta, kao prigovor protiv zahtjeva ENMON d.o.o. da mu se isplati cijena.